Pages

Joululahjapostaus

Arastelin ensin joululahjapostauksen teon kanssa, mutta rohkaistuin nyt sitten kuitenkin Pukin tuomia lahjuksia esittelemään. Muiden postauksia on ollut hauska lukea ja sainhan vähän rohkaisua kommenttiboksinkin puolella.

Olen nyt suhannut pari päivää näitä kuvia räpsimässä, kun olen koittanut löytää ympäri kämppää, omille paikoilleen levitettyjä lahjoja etsiä. Huomasin juuri, että ainakin meidän lahjaksi saamat uudet tyynyt unohtuivat kuvata. Mutta ne on kyllä aivan ihanat ja elämänlaatua huomattavasti parantavat. Niin ja päivittäisessä käytössä. Eli onnistunut lahja, sanoisin.

Mutta mennäänpä sitten niihin, jotka muistin kuvatakin!

JL1

Me sovitaan oikeastaan joka vuosi budjetti, jolla ostetaan Jonin kanssa toisillemme joululahjat. Niin tänäkin vuonna. Ja niin kuin aina aiempinakin vuosina, tänänkin vuonna lupaukset oli taas tehty rikottaviksi. Minä ylitin sovitun budjetin vain ihan vähän, mutta Joni tietysti vielä ihan vähän enemmän.

En kuitenkaan voi hirveästi valittaa, koska rakastan tuota saamaani Bench -merkkistä Zaggle takkia. Se on niin ihana! Se on paksua neuletta ihanan pehmeällä fleecevuorella. Se on takaa hieman pidempi, kuin edestä. Peittää juuri sopivasti pyllyn! Käy talvipakkasilla sisällä pidettävästä hupparista tai syyskeleillä päällysvaatteesta. Ja niin mun näköinen! Kaupungilla pyöriessämme näin sen jonkun kaupan näyteikkunassa ja sanoin, että voidaanko käydä vilkaisemassa paljonko se maksaa. Huokaisin takin edessä kerran, että ihana, vilkaisin hintalappua ja totesin että minulla ei tosiaan ole juuri nyt varaa shoppailla itselleni sellaisella hintalapulla varustettuja huppareita.

JL2

Se oli kuitenkin kuulemma mun vika, että Joni joutui rikkomaan meidän budjettisopimuksen. Se oli nimittäin sanonut aiemmin ostaneensa mulle jo yhden lahjan ja minähän heitin välittömästi ja ihan vitsaillen, että se on varmasti se H&M:n pyjama, jossa on ne kollarishortsit ja vaaleanpunainen pitsikoristeltu paita, se mitä toivoin blogissa.

Ja oikeassahan minä olin. Vaikkei Joni sitä mulle myöntänytkään. Sitä kuitenkin kuulemma harmitti niin paljon mun oikea veikkaus, että sen jälkeen oli pakko ostaa jotain mitä en todellakaan arvaisi. Ei olisi kyllä ollut enää tarvetta. Tuo Henkkamaukan pyjama on juuri niin ihana, kuin ajattelinkin. Nuo shortsit on maailman mukavimmat kotipöksyt. Paita on vähän lyhyttä mallia, mutta ei liian lyhyt kuitenkaan. Tykkään siitäkin hurjasti.

JL3

Pehmeitä paketteja oli enemmänkin, mutta sehän ei haittaa ollenkaan. Yhdestä paketista löytyi Niken pitkähihainen urheilupaita. Tosi jännä sellainen - nimittäin tuo on tosi ohut - ei ollenkaan minkään fleecevaatteen paksuinen, mutta kuitenkin siinä on sisällä tuollainen lämpövuori. Että se on siis lämpimämpi, kuin normaali välipaita. Siinä on myös koko kämmenselän peittävät hihat ja sellaiset peukunreiät. Ranteetkaan eivät siis palellu. Sopii hyvin talvella kerrastoksi tai loppukeväällä ja alkusyksyllä sellaisenaan lenkkipaidaksi. Mahtavaa.

JL7

Pehmeistä paketeista löytyi myös muutamat pörrösukat. Mun sydäntä lämmittää ihan suunnattomasti se, että isi oli ihan omatoimisesti nämä mulle valinnut ja ostanut. Kyllä sillä isillä vaan on silmää. Ja olivat mulle ihan heräteostoksena ostaneet kimaltelevaa suihkugeeliäkin, kun näytti kuulemma niin mulle. Lisäksi äiti oli tehnyt mulle tuollaisen ihanan keepin haarukkapitsistä. Vähän kanervaan taittavan vaaleanpunaisen. Se on tosi suloinen. Äiti oli tehnyt mulle myös muutamat korvikset, mutta niistä ei nyt ole kuvia, koska joku (minä) oli luvannut tilata netistä hopeisia korviskoukkuja, mutta unohtanut... hups. Joten kuvia tulee sitten, kun joku muistaa tilata ne koukut.

JL8

Äitiltä ja isiltä sain myös jotain tarpeeseen tulevaa - nimittäin lahjakortin hotjoogaan. Olen käynyt ennenkin ja tykkään lajista tosi paljon. Se tekee hyvää mulle fyysisesti ja henkisesti ja voisin hotjoogata vaikka ympäri vuoden, mutta se on minun opiskelijabudjetille ihan liian kallista. Nyt äiti ja isi lahjoivat mua niin, että pääsen taas pariksi kuukaudeksi vetreyttämään raihnaista kroppaani Aurajoogan lämpöön.

On varmaan parempi jättää mainitsematta, että samassa kotikutoisessa lahjakortissa oli alla lahjakortti yhteen siiderilavaan, jonka voin vanhempieni luota lunastaa tällä lahjakortilla, heh. Tekee hyvää fyysisesti ja henkisesti, vai miten se oli?

JL5

Isovelitonttu oli löytänyt siskolleen ihan mahtavat kuulokkeet. Sytyin kyllä sellaisiin ilmiliekkeihin nämä paketista avattuani, että vieläkin lämmittää. Siis niin mahtavat! Ja toimiikin hyvin - ääni on hyvä ja rakenteetkin on vähän vahvemman oloiset, kuin niissä euron Hello Kitty nappikuulokkeissa, jotka tilasin kerran eBaysta. Niistä jäi puolet siitä napista kerran mun korvaan, kun nykäisin pois. Oon käynyt nämä korvilla jo kävelylenkillä ja tykkään ihan valtavasti. Eihän aina tarvitse olla niin vakava ja aikuinen?

JL6

Anoppilasta sain jo kolmatta vuotta peräkkäin Festivo -kynttilänjalan. Kolme vuotta sitten sain tuon lyhimmän näistä ja luulin jo silloin saaneeni sen korkeimman. Viime vuonna sain kuitenkin vielä pykälää korkeamman. Ja tänä vuonna vielä pykälää sitäkin korkeamman. Nyt varmistin asian Iittalan nettisivuilta ja tätä korkeampaa ei ole enää olemassa, joten jos ensi vuonna Festivo -sarja jatkuu niin lyhyempään suuntaan sitten.

Lisäksi paketeista kuoriutui (ja kuvaamatta jäi) ainakin vielä suklaata ja vähän lukemista. Niin ja kynsilakkoja - mutta ne esittelen omassa postauksessaan. Yhteiseksi saatiin äitin tekemä herkkukori (mutta se on jo levitelty ympäriinsä ja osittain syötykin), Kummisetä -leffoja, lautapelejä, leffalippuja, ravintolalahjakorttia. Siinähän sitä jo onkin.

JL4

Pakko vielä näyttää tämä ihana paketti, joka saatiin tädiltäni. Se ei varsinaisesti ollut joululahja, vaan kiitos kaikesta papan hautajaisten eteen näkemästä vaivastamme. Ei sillä, että todellakaan olisi mitään tarvinnut. Mutta haluan näyttää tämän siksi, että pienistä osasista koostui ihan mahtava lahja, joka lämmitti ainakin mun sydäntä hurjan paljon. Suloinen hunajapurkki, hunajaa, Pentikin vaniljafudgea, Enkelin kuiskaus -teetä, pieni kakkuvuoka ja ihana pieni raastin, puisella rasialla, johon vaikka juustoraaste kerääntyy. Noista muodostui tosi herttainen kokonaisuus.

Että sellaista.

Ihan valtavan pitkä postaus tästä tuli, sillä lahjoja tuli ihan valtavasti - vaikka molemmissa perheissä yritetään lahjojen määrää vähentää. Oltiin kyllä kaikki oltu niin kilttejä, että. Jopa minä, vaikka vähän pelkäsin ettei Pukki sittenkään tuo mulle kun risuja ja hiiliä, kun kiukuttelin joulun alla niin paljon. Mutta kyllä se kuitenkin muakin muisti ja olen kyllä ihan valtavan kiitollinen jokaisesta muistamisesta.

Oikeasti en tarvitsisi yhtään mitään, mutta kyllähän se sydäntä lämmittää saada paketteja joita on ajatuksella valittu mua varten. Yhtä lailla kun lämmittää sydäntä katsoa, kun joku rakas avaa paketin jonka on itse ajatuksella hänelle valinnut. Sain paljon lahjoja, jotka oikeasti tulevat käyttöön. Juttuja, joista pidän tai joita tarvitsen, mutta en itse voisi niihin, ainakaan tällä hetkellä, pennosiani pistää. Lähetän paljon suukkoja ja haleja kaikille tontuille, jotka minua muistivat. Sillä vaan yksi niistä taitaa lukea blogia. Kiitos 

Jaksoitko lukea loppuun asti? Tuli aika megapostaus! Ja mitäs pidit? Olin tainnut olla aika kiltti, vai mitä?

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.